tisdag 7 juli 2009

Får jag lov att presentera två nya vänner!

Trädgårdsråttan märta har nu flyttat in hos oss! Hon är lite naken än men på fredag kommer hon att få kläder då ulliga gulliga saker lägger ut mönstret på det. Det var så regnigt ute ikväll så Märta fick börja ta hand om våra krukväxter. När vädret blir bättre ska hon hjälpa till att sköta vårt jordgubbsland.



Grodan Preben har ochså gjort entré i vårt hem, men han ska flytta till sonens kusin som fyller tre år på fredag. Han gillar grodor så jag tycker att Preben kan bli en bra kamrat! Preben gillar myggor, spännande sagor, isglass, tåg och äventyr. Han tycker inte om fotbad, geleråttor och saxar. Jag hoppas att Preben kommer att trivas i sitt nya hem. Här kommer han att bli saknad för under sin korta tid här har han underhållit oss med sitt glada humör.


Jag ska försöka lära mig lägga upp länkar på sidorna i bloggen så jag kan länka till de trevliga och kreativa bloggar jag följer. Jag har inte lyckats än och har inte haft tid att försöka lära mig. Om nån enkelt kan beskriva hur man gör skulle jag bli glad!

3 kommentarer:

  1. Åh vad fint det blev. Preben är helt oemotståndlig, jag älskar också grodor.

    Om du vill lägga till länkar loggar du in och går till layout sidan sedan trycker du "lägg till gadget" i sidospalten. Där kan du välja blogglista. Sedan fyller du bara i bloggarna på listan. Flyttar den gör du bara genom att dra den på layoutsidan så den hamnar där du vill.

    Hoppas du förstår, jag är inte så jättebra påatt förklara.
    Kram/Veronica

    SvaraRadera
  2. Jo jag har gjort klänning och väska själv....virkade helt enkelt bara en ring runt runt. När jag tyckte den blev lagom lång gjorde jag 2st i varje fm. Nästa varv blev det 2 st i varje st, detta för att få klänningen vågig nertill. Väskan är inte så svår den heller. Jag ska se om jag har tid senare i kväll så kan jag skriva ner mönstret på dem båda.

    Tycker din groda blev helcool, var finns mönstret på den?

    Märta blev skitfräck hon också...ska faktiskt göra en grå nu...Sten ska han heta, lilla Stina kan ju inte vara själv;-)

    SvaraRadera